100% TUONO, 100% NAHÁČ
Aprilia Tuono 457 odhadzuje kapotáž, aby odhalila čistú esenciu dynamickej energie na dvoch kolesách: agresívny, minimalistický vzhľad, vzpriamená jazdná pozícia a najlepší pomer výkonu a hmotnosti vo svojej triede. Tak ako každá Aprilia Tuono, aj tento model je agilný, výkonný a technologicky vyspelý. Je vybavený dvojvalcovým motorom, hliníkovým rámom a špičkovým elektronickým balíkom, ktorý zahŕňa Ride-by-Wire, kontrolu trakcie a tri jazdné režimy.
Deklarácia osobnosti
Aprilia Tuono 457 vydáva svojimi kompaktnými, čistými líniami, dizajnové vyhlásenie, ktoré dokonale vystihuje jeho športovú dušu skutočného naháča. Trojitý full-LED svetelný klaster reprodukuje ikonický štýl Aprilie, zatiaľ čo malý spojler vzdáva poctu legendárnemu Tuonu 1000 R. Každý detail je výsledkom funkčného, na šport zameraného dizajnu. Vynikajúca ergonómia palivovej nádrže spolu so širokými riadidlami a nízkym sedadlom, po stranách zúženým, poskytujú jazdný zážitok, ktorý je pohodlný, zároveň však autenticky dynamický.
Motor a technológie, ktoré posúvajú hranice
ApriliU Tuono 457 poháňa moderný dvojvalcový motor o objeme 457 cm³ s nosnou funkciou – skutočný technologický klenot od Aprilie, ktorý bol úmyselne ponechaný odkrytý. Ultramoderný, kvapalinou chladený motor poskytuje maximálny výkon 35 kW (47,6 k) pri 9400 ot./min, čo je najvyšší prípustný výkon pre jazdcov s oprávnením A2. Jeho rekordný výkon u radových dvojvalcov s týmto objemom je ešte intuitívnejší vďaka prémiovým elektronickým funkciám, vrátane systému Ride-by-Wire s tromi jazdnými režimami (ECO, SPORT a RAIN). Tie optimalizujú dodávku výkonu, krútiaci moment a kontrolu trakcie, pričom je možné ich upravovať na troch úrovniach aj počas jazdy.
Mimoriadne ľahké a ovládateľné
Aprilia Tuono 457 je jediná motorka vo svojej triede, ktorá sa môže pochváliť hliníkovým rámom. Ten zaručuje výnimočnú dynamiku. Rám bol navrhnutý s pomocou pokročilej technológie Computer Aided Engineering (CAE) a dôkladne ho otestovali na cestách, čo mu pomáha dosiahnuť suchú hmotnosť len 159 kg, čím stanovuje rekordný pomer výkonu a hmotnosti. Na vysokej úrovni je tiež odpruženie s možnosťou nastavenia predpätia na 41 mm vidlici aj zadnom tlmiči, ktorý pracuje na asymetrickej oceľovej kyvnej vidlici. Celkovo ide o dokonalú kombináciu pre dôsledný, no pritom mimoriadne pohotový jazdný zážitok.